dimarts, 16 de setembre del 2008

La barbàrie rebrota a la riba del Duero


Ahir ens ho va mostrar, amb colpidores imatges, el Gran Wyoming en el seu programa de La Sexta, i avui ens ho glossa Rosa Montero en El País. Resulta que cada any, a Tordesillas (Valladolid), en aquestes dates és costum martiritzar un toro, fins la mort, a cops d’atzagaia, que l’animal arrossega clavada als budells en una brutal i ignominiosa orgia de sadisme. Al final, el botxí que més s’ha lluït torturant l’animal rep els testicles de la pobra bèstia en senyal de reconeixement per la seva heroïcitat; de vergonya i fàstic, diria jo.

Comparteixo el pessimisme de Rosa Montero respecte de la fi d’aquestes mal dites festes populars. Potser deu ser així per justificar que siguin finançades amb diners públics. Espero que el fet de queixar-me, ni que sigui amb aquest escrit, serveixi per conscienciar els lectors contra la violència inútil i la crueltat vers els éssers vius.

Pel seu interès reprodueixo part de l’article citat de la Rosa Montero:

(El País. Martes 16 de septiembre de 2008) Otro año más nos salpica la brutalidad, la crueldad más extrema, la sangre doliente y sin sentido. Otra vez este martes de septiembre (puede que ahora mismo, mientras lees este artículo) un pobre toro es torturado lenta y sádicamente por una muchedumbre en Tordesillas: es acosado, acuchillado, atravesado de parte a parte por lanzas que el pobre bicho arrastra clavadas en sus entrañas sin que la muerte llegue. Este país sufre una grave patología con respecto a los toros; es como una tara cerril, un tumor cerebral del primitivismo más arcaico, que hace que algunos mozos crean que tienen que medirse a patadas con un toro para ser más hombres: en lo que va de año, y sólo en la Comunidad Valenciana, por ejemplo, ha habido la increíble cifra de 3.500 encierros. Pero lo peor son las llamadas fiestas tradicionales. Se acribilla a los animales con infinidad de dardos, como en el atroz toro del acerico, en Coria; o les ponen fuego en la testuz, o bien los meten en el mar y los ahogan. Orgías de sadismo de una sociedad enferma. Y el más feroz de todos es el Toro de la Vega de Tordesillas...

1 comentari:

MembrillO ha dit...

Ben dit. Si que és trist si...